onsdag 26 mars 2008

Allsvenskan

Eftersom jag har svårt att arbeta upp något intresse för sporterna här nere i underjorden, Rugby (alla sorterna), cricket, golf, rodd och all möjliga former av motorsport. Tänk att det finns så mycket motorsport. På sportkanalerna är det alla möjliga bilar som tävlar, de flesta ser dessutom likadana ut även om det uppenbarligen är olika sporter. Man tävlar också i många märkliga motorsporter på vatten.

Nåja, med anledning av den stora sportens snara återkomst till Sverige vill jag avge mitt tips inför starten av allsvenskan. Man försöker ju följa med på nätet.
Värvningar har varit få och i de flesta fall ganska dåliga så det avgörande blir vem som har behållit och utvecklat sina trupper.
Bobbys tips
  1. IFK Göteborg
  2. AIK
  3. Kalmar
  4. Malmö
  5. Elfsborg
  6. Helsingborg
  7. Djurgården
  8. Trelleborg
  9. Hammarby
  10. Gefle
  11. Örebro
  12. Gais
  13. Sundsvall
  14. Ljungskile
Möjligen har jag glädjetippat Malmö och också överskattat Kalmar. Kalmars elva är bra men truppen tunn. Skador kan skicka Kalmar långt ned precis som AIK kan falla om Dulee J inte presterar. IFK Göteborg verkar solidast helt enkelt. Fyllda av självförtroende efter förra säsongens seger med en mycket ung trupp. Tror inte ens det kommande (och misslyckade) champions league kvalet kommer att hindra dem från SM guld. Elfsborg är svårbedömdt liksom Helsingborg. Trelleborg har Prahl och kommer att plocka många 0-0 poäng.
Kommentera gärna på bloggen om Ni har andra funderingar...



..till sist bara några bilder på Theo



Theo nöjd med sitt påskägg..


Grabbarna läser i sängen


Theo dammsuger

1 kommentar:

Anonym sa...

Theo min älskling, nu har morfar fått flytta bort som skrivbordsunderlägg (Thomas Bluff-bilden)och istället ska vi ha dej och ditt påskägg där. F.ö. låter jag fotbollen kommenteras av någon annan! Mormor-Bitta