onsdag 9 januari 2008

Tongariro Crossing igen..

Så har också Åsa och Lotta gått Tongariro Crossing, denna tur av många ansedd som den bästa dagstturen i världen. När man ser bilderna förstår man varför, eller hur.

Lotta och Åsa med Sagan om ringens Domedagsberg i bagrunden.

Emerald Lakes i bagrunden och Blue Lake allra längst bak.

Lotta och Jörgen for vidare mot sydön och väntande husbil. De planerar att ta sig runt sydön på 10 dagar och flyga tillbaka från Queenstown.

Ett härlig besök har det varit med mycket grillning och några öl..hi-hi. Theo saknar redan Max. Min kompis skall leka med mig idag, var är han...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag hittade precis er blogg när jag googlade runt för att försöka hitta info om att arbeta som läkare i NZ. Vilket härligt liv ni verkar leva där borta!
Hur som helst så tycker jag att det är lite svårt att hitta någon bra info om vad som gäller för att åka till NZ, som är mitt drömland, som läkare. Jag vore väldigt tacksam om ni skulle vilja maila mig och berätta lite! Jag nås på joakim.torn.420@student.ki.se
Mvh/ Joakim

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Anonym sa...

Ni lyxlirare som får uppleva en sådan underbar natur! Här har man ju en så länge bara upplevt McDonalds natur och dess effekter :) haha nej men, måste bara tacka igen för att ni ringde på in födelsedag! Hoppas ni har det jättebra med lov och allt och tänker på oss stackare som precis börjat skolan.

Massa kramar,
Anna

ps. moa muffins, maja mazarin och theo..? ja vad har ni gett honom för smeknamn? *nyfiken*