torsdag 4 oktober 2007

Kyla från syd

Tydligen är det så att det kan komma vindar direkt från sydpoolen via Tasmanska havet hit upp. Det hände i natt. Sydön täcktes av snö och vi i Wanganui hade frost. Så snart solen gick upp så blev allt bra igen och dom räknar ändå med 16 grader idag.

Vi kollar nu möjligheten for lite web-kamera chat som Macke och familj vill prova. Jag kan ju säga att hoppet finns. Skype, däremot tror jag man kan lägga ned direkt i detta land som så att säga tog godståget från IT perrongen.
Kanske något for Jonas Hakansson som i alla fall börjat springa pa IT perrongen nu...

Denna veckan har jobbet börjat på riktigt. Massor av mottagning eftersom jag ju ännu inte "träffat" eller "skaffat" egna patienter. Måste alltså först träffa många patienter som jag sedan kan operera själv. Det finns en hel del att fundera på har. Svensk effektivitet = hög produktion kontra egenbestämmande för patient/doktor = förtroende och trygghet.
Inte självklart

Vi hoppas på ett besök vid foten av den fantastiska Mt Egmont i helgen, med det hela är väderberoende. Vi får se.






1 kommentar:

Nicklas sa...

Tjena Tingstedts!
Härligt att det snöar hos er! Just det imponerar på mig, att på NZ kan man surfa, köra mountainbike, snacka med infödingar, och sist men inte minst, åka skidor. Förutsätter att du, Bobby, tagit med dina telemark!

Kul att se bilder av er, snygg våtdräkt du fick Maja! Kalle och Malte har en liknande, men inte med lika fräcka färger som din!

Kan annars konstatera att det är tystare än någonsin på Vincentforum. Ibland undrar jag om jag är med på sändlistan. Vad håller folk på med? Åtminstone läkarkåren borde ha tid mellan operationerna? (Bobby, här kommer du svara att ni har så mycket admin att ni inte hinner!) Men höstträff blir det i alla fall, Mange, Linus och jag håller i trådarna, och allt är på plats. NOT!

Sköt om er!
Nicklas