lördag 3 november 2007

En räkneövning..

Jag får ca 35-40 remisser i veckan på sjukhuset. Jag hinner träffa 10 av dessa på mottagningen, 5 ser jag på skopiavdelningen, enstaka går direkt till operation (hudcancer).
Kvar blir 20 patienter som skjuts på framtiden. Min mottagnigar är nu fullbokade fram tom februari med undantag för enstaka tider som reserveras för eventuella cancerfall.

När patienterna väntat 6 månader skickad de tillbaka till distrikstläkaren med automatik..

Jag tänker inte ens försöka förklara detta med matematik eller logik.
Strutstaktik är vad det är...

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej doktor Tingstedt! Teamet hemmavid får inte lika många remisser i veckan som du får, men det har blivit riktigt många flera veckor. Du ska veta att dina kompisar har mycket att stå i,de hinner inte signera dina röntgensvar. Vem är egentligen din ersättare? Det händer att patienterna frågar efter det!
Hälsningar från systern på teamet